dijous, 24 d’abril del 2014

PRESERVE MOLT LA MEUA SOLEDAT.


JE PRÉSERVE INTENSÉMENT MA SOLITUDE 
page9image2376

je préserve intensément ma solitude
comme un grand bien je le caresse et le frôle
personne ne sait ce que je lui dois
un sentiment férocement solidaire
avec celui qui souffre, qui attend en silence ;
un vaste amour pour la mort et la vie,
élément total, principe universel.
Je défends intensément ma solitude,
Mon recoin, petit, de chaque jour,
Mon jardin ou ma conviction.
Si je le quitte un jour, je mourrai alors.
Et je le quitterai, arrivé le moment
Pour la plus grande solitude irréductible.
page9image13712 page9image13872
PRESERVE MOLT LA MEUA SOLEDAT.
page9image14800
Preserve molt la meua soledat.
Com un gran bé l'acaricie i tempte.
Ningú no sap el que a ella li dec,
un sentiment feroçment solidari
amb qui pateix, amb qui espera en silenci;
un vast amor per la mort i la vida,
cosa total, universal principi.
Defense molt la meua soledat,
el meu racó, petit, de cada dia,
el meu jardí o el meu convenciment.
Si el deixe un jorn em moriré aleshores.
I el deixaré, arribat el moment
per la més gran soledat irreducta